sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

Tietosuoja

Sosiaalisen median käyttäjälle yrityksen nimissä tietosuojasta on pidettävä huoli hyvin tarkkaan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että on pidettävä huoli siitä, kenellä on pääsy sosiaaliseen mediaan ja tarkkailtava tilin asetuksista, minkälaiset käyttöehdot tiliä koskee. Läpinäkyvyys yrityksen sisälle on myös kasvanut sosiaalisen median myötä, kun ihmiset pystyvät kirjoittamaan niin hyviä kuin huonojakin asiakaskokemuksia yrityksen sivuille omilla nimillään. Sosiaalisessa mediassa toimivan henkilön täytyy muistaa, että vastauksissa on huomioitava markkinallinen arvo ja myynti. Sosiaalisen median nousu pakottaa yrityksen läpinäkyvyyteen ja nopeaan reagointiin asiakaspalautteseen. Etuna on mahdollisuus saada paljon positiivista näkyvyyttä ja sitä kautta kilpailuetua.

Henkilökohtaisten tietojen jakaminen yrityksen sivuilla tuo henkilöstöä lähemmäksi asiakasta, kun tiedetään kuka yrityksessä tekee mitäkin, ja nimelle saadaan kasvot. Asiakkaasta voi tuntua helpommalta, kun tuntee juttelevansa toisen ihmisen kanssa, joka ei piiloudu yrityksen logon taakse. Asiakkaan tietosuojasta yrityksen puolesta ainakin tulisi pitää huolta siitä, että asiakkaan nimeä ja kuvaa ei tuoda julki ilman asiakkaan lupaa. Mikäli asiakas kirjoittaa omalla profiilillaan yrityksen sivustolle, on se tietoinen valinta, mutta esimerkiksi jonkin asiakkaan yksityisesti tuomaa ongelmaa, johon otetaan kantaa, ei pitäisi luvatta julkaista nimellä.

Tässä linkkejä paikoissa, joissa vierailin:
https://www.youtube.com/watch?v=5P_0s1TYpJU
http://totuuskuutio.fi/innokkaat-aitibloggaajat-ja-some-vanhemmat-tarvelevat-lastensa-digitaalisen-jalanjaljen/#comment-5488


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sosiaalisen median tulevaisuus

Näen itse sosiaalisen median oman alan työkuvioissa lähinnä mainostamisena ja sosiaalisen median persoonallisuuden luomisena. Omasta mieles...